Tóth Gábor Tóth Gábor okleveles élelmiszeripari mérnök és táplálkozáskutató

http://www.tudomanyeseletmod.hu

Könyvajánló: Park kiadó, T.Colin Campbell PhD–Thomas M. Campbell: Kína-tanulmány

Victoria Boutenko: A nyers étel csodája

 

Lénárt Gitta: Nyersétel blog és könyvek a honlapon: http://gittarawfood.blogspot.hu/

 

Oltalom Egészségvédelmi Központ, Budapest Benczúr utca 9. Nyitva: H-Cs: 12,00-18,00, P: 10,00-14,00) Ahol könyveket, táplálék kiegészítőket, egészséges bio élelmiszereket lehet jutányos (alapítványi) áron beszerezni.

 

A gyógyszeripar nem engedi megreformálni az élelmiszergyártást. Ha Magyarország be akarna tiltani valamilyen élelmiszert (pl. a közkedvelt fekete kátrányszínű cukrozott szénsavas üdítő italt, mivel mérgező) az Európai Unió egyből beperli Magyarországot, hogy akadályozza a szabad piacot és fogyasztást.

Minket mi véd? Jogunk van az egészséghez!

 

Mitől betegszünk meg?

-közismert, hogy a genetika ide tartozik, de már Czeizel doktor is elismerte, hogy a szokásainkat is örökítjük! A családi minta nagyon meghatározó, főleg az étrendben (60%-át ez befolyásolja.)

-hormonoktól is megbetegedhetünk. Már szinte mindenben benne van. Csapvízben, állati termékekben (hús, tej, tojás). Nagyon befolyásolja, hogy mit adnak enni az állatoknak. (jellemzőek a tejnövelő és húsnövelő hormonok és antibiotikumok). A 60-as évektől volt nagy propaganda a tejivás. Ami még ma is tart. Az élelmiszeripari szakma nem tűri, hogy ne igyunk tejet.Viszont a szervezetünk a kazeint (tejfehérje) nem nagyon tudja lebontani. A kecske és a juh teje már egy kicsit jobb. Illetve az erjesztett tejtermékek is jobbak (pl. a kefír), viszont az erjedés miatt 1-1,5% alkoholt is tartalmazhat, s belső alkoholizációt indít el. Aki napi 0,5-1 l kefírt megeszik előbb utóbb májbetegséggel számolhat.

 

Jobb lenne, ha 80-90%-ban növényi táplálékot kellene fogyasztani. A most megjelent Kína tanulmány szerint a rákbetegségek okát az állati termékek túlzott fogyasztásában találták meg. Jobb lenne 5% alatt tartani ezek fogyasztását. (A tojást is ide sorolja!)

A legújabb nézetek szerint jobb lenne max. 3X enni (egészséges felnőttet értünk alatta, nem gyermeket, beteget, serdülőt, kismamát stb.). A jelenleg tanított 5-6X-i evésnél kb. csak 3 óra telik el s a gyomor nem tud pihenni, ezzel folyamatos működésűvé tesszük a gyomrunkat, nem pihenhet (max. mikor alszunk nem eszünk) s erjedést indítunk el. Ha az erjedés elindul gyomor és hasnyálmirigy betegszik meg (fekélyek, kövek stb.), s ha túleszünk a gyomor túltermelt sósava nem lefelé megy (hasnyálmirigy nem engedi), hanem felfelé a nyelőcsőbe s kimarja. Hogy hogy védjük ezt ki? Legalább jobban, alaposabban kellene megrágni az ételt, mivel így több nyállal tudjuk keverni az ételt, s segíti az étel elbontását.

Viszont, ha 5 óránként ennénk, akkor tud regenerálódni.

 

Kora reggeli evés hátránya: zavarja a melatonin lebontását, ha korán reggel eszünk. Éjszaka képződik, de reggel felé mindig van egy kis maradék, ami a reggeli fénnyel szerotonint (boldogsághormon) képez. Jó ha reggel egyből csak iszunk s később fél -1 óra múlva reggelizünk.

Étkezés jó lenne 9-10 és 15-16 óra között. Este 18,00 óra után inkább párolt, vagy nyers zöld ételt együnk, gyümölcsöt már ne!

 

Alapvetően jó, ha mindig eszünk: sárgarépát, céklát, káposztát, uborkát (a ritka U vitamin van benne). A gyomorfekélyre kifejezetten jó az uborka (nyersen, héjastól és nem meghámozva! Tilos lesózni és ecetezni!) Amikor szeljük, s ha a kezünkhöz ér nyálkát hagy maga után. Pont ez a nyálka ami védi a gyomrot a fekélytől.

Ha lesózzuk, ecetezzük (tipikus magyar konyha ecetes savanyúsággal!), akkor tönkretesszük a gyomrunkat. Mit ajánlanak első fogásnak? Forró leveseket, ami nem igazán jó.

Jobb lenne előételnek salátát (nyersen, reszelve frissen). Nagyon jót tesz az immunrendszernek, beindítja, s nem csinál ebéd utáni álmosságot (leukocitózist.).

Japán: vezetnek a száj, nyelőcső, gyomorrákok. Miért? Mert sok csípős leveseket (chili paprika) és főleg füstölt halat esznek. Nem a szójától rákbetegek, mint ahogy az amerikai ipar mondja. A szójakampány mögött a húsipar van. A szója nem mérgező, csak nem tudják jól elkészíteni.

 

Amerika: gyomor, epe, hasnyálmirigy, bél és tipikus férfi és női daganatok, megbetegedések vannak.

 

Magyarországon: Mindkettő (Japán példa és USA példa is!) megtalálható. Hogy miért is? Mert nálunk is ajánlottak a forró levelesek, a gyakori étkezés, a sok állati fehérje fogyasztás stb.

 

Ajánlás

 

Zöld színű növények

-búzafű, klorofilos dolgok (szirup is van mentholos ízben). Véd a rákbetegségtől, védi a keringést

-hagyma: a zöld része szinte fontosabb, mint a nemesített része.

-a legtöbb gyomnövény szintén jó

 

Sárga:

-kukorica (karotin van bent). A zölddel együtt kombinálva: karotin+klorofil).

 

Piros:

Kápia paprika nagyon jó a keringésre. De készíthetünk ajvárt is! (Az ajvár paprikából, padlizsánból és fokhagymából készített mártás)

Magyar kalocsai fűszerpaprika: kevés is elég belőle, pirosabb, mint a külföldi paprikák. Szerencsére sokat használ belőle a magyar konyha, ez védi a keringést. Jó lenne ha szendvicsekbe is szórnánk keveset. Szívklubban ilyen turmixot isznak: cékla, sárgarépa, pritamin paprika, paradicsom püré és kalocsai fűszerpaprika. Előrehaladott érelmeszesedést is gyógyít!

 

Vöröslencse: magas karotin tartalmú

 

Idősebb korban jók a kása félék: köles kása, amarant, zab, s ezek pehlyhei

 

Csicsóka: inulinban gazdag: védi az ereket, köszvény ellen is kiváló, illetve 2-es típusú cukorbetegségre is!

 

Lehetőleg alkoholt ne igyunk. Jó lenne vörösbort készíteni szőlő és torma hozzáadásával. A torma tartósít (kén szerű anyag lesz), s antibiotikumos hatása van! Honlap: http://www.scribd.com/doc/30434896/Gyogyborok-es-gyumolcsborok

 

A sütéssel, főzéssel a klorofilt elveszítjük. Jobb a nyers zöld táplálkozás. Picit nehezebben emésztjük, mivel nincs cellulózbontó enzimünk, de ezért ajánlatos nagyon jól megrágni!

Ami konyhatechnikailag ajánlható az az aszalás, a nyers turmixok.

Ha a nyers turmixot az aszalógép tálcájára öntjük, s megaszaljuk ostya szerű vitaminokban és rostban gazdag vitalitást adó rágcsálnivalót kapunk.

Az aszalással gyakorlatilag az élelmiszereket sűrítjük. Az aszalással csak a víz jön ki. Kb. 38 fokon aszalunk, így a vitaminok nagy része jól bent marad, ill. a vastartalom megemelkedik. 5 dkg aszalt alma kb. fél kg friss almának felel meg. A vitamin közvetlenül az almahéj alatt van! Jó megenni a héját.

 

Sajtolás: a legjobb lenne ha nem csak hidegen sajtolt olajakat innánk, hanem az olajgyártáskor visszamaradt sűrű anyagot ennénk, ezt le lehet darálni, s funkcionális olajos lisztnek nevezik. Jó a kendermag, tökmag lisztek. A napraforgó már nem megbízható, mivel nagyon vegyszerezik.

A szezámmag és a tömag együtt szívódik fel. + mákot ha még adunk hozzá akkor a foszfor és a kálcium is benne lesz. Kenyértésztához is adhatjuk. Erőkenyereknek, protein kenyereknek is hívják.

Jók még a homoktövis mag liszt és a piros szőlő magliszt. 50X-es C-vitamin hatása van.

 

Hogy mitől van kevesebb vitamin már évtizedek óta a növényekben? Mert savas a talaj. (főleg a német iparterületekről jön a savasság) Jó megoldás lenne, ha meszeznénk a földeket, mint régen. Mivel kálciumot von ki a föld a növényekből, hogy elensúlyozza a savasságot (mint a szervezetünk a csontokból, s kialakul a csontrikulás).

 

Recept: krmplit megfőzzük, majd hozzáadjuk a fent említett lisztek valamelyikét, + egy tojást vagy hagymát, petrezselymet s sütőben pogácsákat készítve alá pici kókuszolajat téve kisütjük.

 

Megoldás?

Táplálék kiegészítők? Többféle nézet van. (Lenkei Gábor szerint igenis nagy mennyiségben kellene szedni.) Tóth Gábor szerint jobb, ha csak kúraszerűen van.

 

Ásványvíz? Max 1 liter nyáron, télen max 0,5 l. túlságosan sok benne az ásványi anyag. Jobb lenne a tiszta szűrt víz. Az olcsó vízszűrő kancsók sem mindig jók. Havonta kellene a szűrőt cserélni, mert az eldugult szűrővel több lesz benne a káros anyag, mint a hasznos és ezüst is kioldódhat belőle. A sok ásványvíztől agyi erek, kapillárisok elzáródhatnak.  

10 július 2012

 


Aviva Módszer Zala ADÓSZÁM 66765820140
credits